PROCESSEN
Grundlag: Tag afsæt i det værdigrundlag, de rammer og ressourcer, der findes i jeres forvaltning forhold til arbejdet med overgange.
Tid: Sæt god tid af til mødet med jeres kolleger i SFO og skole. Det er vigtigt, I har tid til både at lytte til og fortælle hinanden om jeres refleksioner og få skabt et fælles billede af, hvad det er, I gerne vil fokusere på i jeres overgangsarbejde.
Deltagere: Inviter de relevante fagpersoner, der er involveret i børns overgange mellem børnehave, skole og SFO/fritidshjem.
Ansvar: Udpeg en ordstyrer, som indledningsvist ridser processen op, så alle ved, hvad I skal tale om, sikrer, at alle får præsenteret sig selv og kommer til orde undervejs, holder øje med tiden og samler op til sidst.
Indhold: Inddel dialogen i tre faser – 1. Fælles afsæt, 2. Udmøntning af samarbejdet og 3. Opsamling. Hver fase er igen inddelt i tre trin, hvor det første handler om at I deler jeres refleksioner, det andet om at I skaber et fælles billede af, hvad der er vigtigt og det tredje at I beslutter, hvad I vil fokusere på i det videre arbejde.