EVA skaber viden om kvaliteten af den danske grundskole. Vi analyserer og undersøger temaer som undervisning, ledelse og overgange til ungdomsuddannelserne - og så udgiver vi inspirationskataloger og redskaber.
En ny effektundersøgelse af lærere med forskellige uddannelsesbaggrunde viser ikke markante forskelle på 9. klasseelevers trivsel og afgangskarakterer, når de undervises af hhv. læreruddannede eller lærere uden læreruddannelse. Det kunne pege på, at skoleledere nøje overvejer, hvem de giver ansvaret for undervisningen i 9. klasse.
Ja tak til mere praktisk og motiverende undervisning – men hvordan gør vi lige det med en god kobling af det teoretiske og det praktiske? Lær af andre skolers erfaringer og viden fra undersøgelser ved at følge disse fem trin mod en mere praktisk undervisning.
Elever i folkeskolen og fri- og privatskoler møder lærere med mange forskellige uddannelsesbaggrunde, men hvem er lærerne, hvor mange af dem er 4.g’ere, der kommer direkte fra gymnasiet, og hvilken baggrund har meritlærerne? Det har EVA kortlagt i en ny rapport.
EVA.dk benytter cookies fra tredjepart til besøgsstatistik. Vælger du "Accepter statistik cookies", giver du samtykke til at tredjepartsservices må gemme oplysninger om dit besøg. Læs mere om cookies