EVA evaluerer arbejdet med at styrke børns trivsel, læring og sproglige udvikling. Vi udvikler redskaber og formidler skandinavisk forskning til dagtilbud og forvaltninger.
Der er stor forskel på den kvalitet, børn møder i danske børnehaver. I 1 ud af 10 børnehaver vurderes kvaliteten af det pædagogiske læringsmiljø til at være ’god’, mens den i 3 ud af 10 vurderes til ’utilstrækkelig’. Her kan det pædagogiske læringsmiljø i lav grad forventes at understøtte børnenes trivsel, læring, udvikling og dannelse.
Med udgangspunkt i fire casekommuner har EVA undersøgt, hvordan pædagogisk personale og ledelse kan omsætte viden om børn og unge med særlige behov i det daglige pædagogiske arbejde og i undervisningen.
Hvert fjerde barn på 0-2 år, der går i et kommunalt dagtilbud, er indskrevet i dagplejen. I 2017 var det hvert tredje. Alligevel kan mange kommuner komme til at mangle dagplejere i fremtiden, siger chefkonsulent Laura Detlefsen fra EVA, der står bag ny analyse af dagplejens udbredelse og udvikling.
Gør som 6.954 andre og tilmeld dig EVA's nyhedsbrev om dagtilbud. I nyhedsbrevet får du ny viden og inspiration om fx pædagogisk ledelse og arbejdet med leg og børnefællesskaber.
Tilmeld dig nu
EVA.dk benytter cookies fra tredjepart til besøgsstatistik. Vælger du "Accepter statistik cookies", giver du samtykke til at tredjepartsservices må gemme oplysninger om dit besøg. Læs mere om cookies