Dialogkort til evaluering af den pædagogiske praksis

03-10-2018
Artikel Dagtilbud for børn

Følg dialogkortets tre trin til en bedre faglig dialog om jeres pædagogiske læringsmiljø, og hvad det betyder for børnene.

1. Formål

  • Ved alle, der er med til at evaluere, hvad evalueringen handler om og hvad vi skal bruge den til?
  • Hvordan hænger evalueringen sammen med de tolv mål i den styrkede pædagogiske læreplan?
  • Hvordan organiserer vi evalueringen, så personalet har mulighed for at fordybe sig undervejs?

2. Dokumentation

  • Hvordan og i hvilke situationer vil vi dokumentere, så vi opfylder formålet?
  • Hvordan sikrer vi, at vi både kigger på det pædagogiske lærings­miljø og det, børnene får ud af det?
  • Hvordan vil vi inddrage børnenes perspektiv?

3. Analyse og ny retning

  • Hvad viser dokumentation som fx fotos og tegninger om, hvad der sker? Hvordan oplever børnene situationen? Og hvordan oplever enkelte børn situationen?
  • Hvad vil vi gøre anderledes på baggrund af vores nye viden?

Relateret indhold

Marie Louise Poulsen
Kommunikationskonsulent
Kommunikation og Ledelsesstøtte
Magasiner

EVA TEMA

Her kan du finde alle numre af magasinet EVA TEMA