Dialogkort til evaluering af den pædagogiske praksis
03-10-2018
Artikel
Dagtilbud for børn
Følg dialogkortets tre trin til en bedre faglig dialog om jeres pædagogiske læringsmiljø, og hvad det betyder for børnene.
1. Formål
- Ved alle, der er med til at evaluere, hvad evalueringen handler om og hvad vi skal bruge den til?
- Hvordan hænger evalueringen sammen med de tolv mål i den styrkede pædagogiske læreplan?
- Hvordan organiserer vi evalueringen, så personalet har mulighed for at fordybe sig undervejs?
2. Dokumentation
- Hvordan og i hvilke situationer vil vi dokumentere, så vi opfylder formålet?
- Hvordan sikrer vi, at vi både kigger på det pædagogiske læringsmiljø og det, børnene får ud af det?
- Hvordan vil vi inddrage børnenes perspektiv?
3. Analyse og ny retning
- Hvad viser dokumentation som fx fotos og tegninger om, hvad der sker? Hvordan oplever børnene situationen? Og hvordan oplever enkelte børn situationen?
- Hvad vil vi gøre anderledes på baggrund af vores nye viden?