Trivsel på EUD og EUX

Forskning viser, at høj trivsel – både faglig, social og mental – er afgørende for elevernes mulighed for at gennemføre en erhvervsuddannelse. Forskning viser, at der er fire områder, man kan sætte ind, hvis man vil støtte elevernes trivsel:  Undervisning og arbejdsformer, elevernes faglige og sociale fællesskaber, støtte og ressourcer og overgange mellem uddannelsens forskellige forløb. Bliv endnu klogere på trivsel på erhvervsskolerne i EVA's udgivelser.

Katalog

Elevernes oplevelse af GF2 på erhvervsuddannelserne

Hvordan oplever unge det at gå på en erhvervsskole, og hvad ville de ønske, der kunne ændres på deres uddannelse? I dette katalog giver EVA på baggrund af interviews med 42 elever på tømrer-, maler- og gastronom-uddannelserne seks indsigter i elevernes perspektiver. Kataloget henvender sig især til uddannelsesinstitutioner og beslutningstagere.

Camilla Thorgaard
Områdechef
Ungdomsuddannelse

Alle artikler og debatindlæg om Trivsel på EUD og EUX

Alle udgivelser om Trivsel på EUD og EUX