Organisering i indskolingen

Overgange og skift i skolestarten kan både være spændende og udviklende, men også udfordrende for eleverne. Her kan du finde inspiration til, hvad man kan overveje i det pædagogiske læringsmiljø i indskolingen, hvis man både vil skabe tryghed og udvikling for eleverne.

Rapport

Organiseringer i indskolingen

Børn gennemgår flere overgange og skift i de første år af deres skoletid. De skifter fra børnehave til skole, mellem skole og skolefritidsordning (SFO) og fra et klassetrin og til det næste. 

I denne rapport dykker vi ned i, hvordan en række skoler organiserer overgange og skift ved skolestart, i skolehverdagen og over tid i indskolingen. Vi udfolder de refleksioner, lærere, pædagoger, ledere og eleverne selv har om, hvad der skal til for at skabe sammenhæng i indskolingen, samt hvilke fordele og udfordringer der knytter sig til dette arbejde.

Lise Tingleff Nielsen
Områdechef
Grundskole

Alle artikler om organisering i indskolingen

Vis flere

Alle udgivelser om organisering i indskolingen