Hvordan kan universitetsuddannelser fremme trivsel og gennemførelse på uddannelserne via et systematisk arbejde med kvalitet i studiemiljø og undervisning?
Det er det centrale spørgsmål i projektet, der skal skabe et vidensgrundlag om og konkrete redskaber til brug for arbejdet med trivsel og gennemførelse på universitetsuddannelserne. Ambitionen er at være med til at igangsætte en mere systematisk videns- og erfaringsudveksling, læring og udvikling inden for og på tværs af de enkelte universitetsuddannelser i forhold til at fremme trivsel og gennemførelse. Projektet er femårigt og er baseret på midler fra Novo Nordisk Fonden.
Som led i projektet er der tilknyttet et advisory board bestående af centrale aktører fra uddannelsesverdenen.
Medlemmernes rolle er at bidrage med et strategisk blik på projektet og dets samspil med både uddannelsesverdenen og samfundet bredt set.
Gruppen mødes to gange om året, og mellem møderne kan der være løbende dialog med enkeltmedlemmer om områder, hvor de besidder en særlig viden.